המומלצים שלנו (למה?), ועכשיו: דירות מודרניות ומשוכללות במרכז ליסבון החל מ 30 ש"ח ללילה. הנחות מיוחדות על מבחר טיולים בליסבון והסביבה. כל המלונות המומלצים בליסבון.

18 ביולי 2014

אלפמה, הרובע העתיק ביותר של ליסבון

רובע אלפמה Alfama הוא הרובע העתיק ביותר בליסבון. רובע אלפמה משתרע על המורדות הדרומיים מזרחיים של הגבעה אשר בראשה מיתמר ה Castelo de Sao Jorge. רובע אלפמה לא ניזוק ברעידת האדמה הגדולה אשר פקדה את ליסבון בשנת 1775. לרובע אלפמה אווירה מיוחדת וקסומה. טיול בסמטאות העתיקות והבניינים המיוחדים שברובע הם בבחינת חובה לתייר בליסבון. ראה כאן המלצות לטיולים הכוללים את אלפמה

הרובע מציע שילוב ארכיטקטוני מעניין וחוויה רגשית מרתקת. כיום לא נשארו בתים מהתקופה שבה נבנה הרובע בראשיתו, במקור רובע אלפמה נבנה ע"י הערבים, המורים אולם חלק מהבניינים היו בעלי אופי גותי מערבי, אולם המבוכים והפתולים נשארו. גם מקור השם אלפמה הוא בערבית, ויש הסוברים שמקורו בשם אל-חמה, הבא מהמעיינות החמים שבעבר פיעפעו שם.
במקור הייתה אלפמה כפר דייגים צנוע שישב בין המבצר לים. אלפמה, אם תרצה, היא  תמציתה של ליסבון. רובע של ניחוחות ורגשות. כאן התנהלו חיים מאחורי קירות עבים בין סמטאות צפופות. ואכן אלפמה היא מכורתה של מוסיקת הפאדו, באלפמה היא נולדה ובאלפמה היא חיה. אלפמה ופאדו הם תמצית המלנכוליה הפורטוגזית.

מחלקה העליון של אלפמה, בקרבת המבצר, נשקף נוף מדהים של השכונה, נפתולי נהר הטאז'ו ונמליו.

מה באלפמה:




אלפמה
אלפמה



אלפמה מראה פנורמי
אלפמה מראה פנורמי

טראם 28, אלפמה
טראם 28, אלפמה
  

אלפמה
אלפמה